Exempel på körschema för ert bröllop
Ett körschema för ett bröllop hjälper till att hålla dagen organiserad och säkerställer att alla viktiga händelser sker enligt plan. Här är ett exempel på ett körschema för ett bröllop som täcker de viktigaste delarna av dagen. Detta exemplet utgår från en vigsel som börjar kl. 14.00 och transportsträckor på ca 30 min.
08.00 - Frukost
Detta kan man göra till en mysig stund med brudföljet innan alla ska göra iordning sig.
09:00 – Förberedelser
Hår & smink, samt klä på sig.
11:30 – Fotografering
Ex. fotografering av bruden och brudgummen med brudföljet.
13:00 – Transport & mat
Åka till vigsel och äta/dricka något.
14:00 – Vigselceremoni
Vigseln börjar. Ceremonin inkluderar ingångsmusik, löften, musik, ringväxling och utgångsmusik. Efter vigseln blir det gratulationer.
15:00 – Fotografering med brudparet
Efter vigseln tar fotografen bilder med brudparet, familjemedlemmar och brudföljet.
15:30 – Transport
Åka till festlokalen.
16.00 Mingel bröllopsgäster
Bröllopsgäster anländer till festlokalen och minglar.
16:30 – Brudparet anländer
Brudparet anländer med gratulationer och firande.
17:00 – Bröllopsmiddag
Middagen startar. Under middagen blir det några tal och annan underhållning. Efter middagen passar det bra med en paus för att sedan samlas igen till någon efterrätt och mer tal/underhållning. Innan bröllopsdagen kan det passa med någon mer paus.
21:00 – Bröllopsdans
Brudparet tar sin första dans och sedan öppnas dansgolvet för gästerna.
22:00 – Bröllopstårta och kaffe
Brudparet skär tårtan sedan tar övriga gäster vid. Här finns sedan mer tid för tal/underhållning.
23:00 – Dansgolv och underhållning
Festen forsätter med dansgolv eller annan underhållning.
00:00 – Brudparets avfärd
Brudparet får en fin avslutning på sin bröllopsdag.
00:30 – Slut på bröllopsfesten
Festen avslutas och gästerna lämnar lokalerna.
Slutligen
Detta exempel ger en idé om hur ett körschema för ett bröllop kan se ut. Tiderna och aktiviteterna kan variera beroende på bröllopets tema, plats och individuella preferenser. Se till att anpassa schemat efter dina egna behov och önskemål.